Алгарытмы арганізацыі працоўных месцаў да ўзаемадзеяння з ідэнтыфікацыйнымі картамі грамадзян

Алгарытм 1. Візуальны выключаны

Алгарытм 2. З выкарыстаннем адзінага партала электронных паслуг Нацыянальнага цэнтра электронных паслуг portal.gov.by

2

У гэтым алгарытме атрымаць звесткі аб месцы рэгістрацыі грамадзяніна можна з дапамогай адзінага партала электронных паслуг (АПЭУ) Нацыянальнага цэнтра электронных паслуг (НЦЭП) – portal.gov.by.

Для гэтага супрацоўніку арганізацыі спатрэбіцца кампутар з выхадам у сетку інтэрнэт на хуткасці не менш за 1 мбіт/с, счытвальнік ID-карт, ключ (токен) з электронным лічбавым подпісам ДзяржСУОК НЦЭП. На кампутар усталёўваецца кліенцкая праграма (распаўсюджваецца бязвыплатна). Спатрэбіцца заключыць дагавор з НЦЭП на аказанне паслуг з дапамогай АПЭП.

У гэтым выпадку супрацоўнік арганізацыі зойдзе ў асабісты кабінет АПЭП, дзе зможа выбраць паслугу па атрыманні патрэбных звестак ID карты. Паслуга запатрабуе ад грамадзяніна прыкласці ID-картку да счытвальніка і пацвердзіць згоду на атрыманне персанальных дадзеных шляхам уводу правільнага PIN-кода (PIN-коды выдаюцца разам з картай. PIN 1 для аўтэнтыфікацыі - 6 лічбаў, PIN 2 для выпрацоўкі ЭЛП - 7 лічбаў). Пасля паспяховага ўводу PIN-кода супрацоўніку арганізацыі АПЭП выдасць на экран патрэбную інфармацыю аб грамадзяніне.

Алгарытм 3. З выкарыстаннем уласнай сістэмы, дапрацаванай пад патрабаванні інтэграцыі з Адзінай сістэмай ідэнтыфікацыі фізічных і юрыдычных асоб (АС ІФЮА)


Алгарытм мае на ўвазе, што арганізацыя правяла дапрацоўку сваёй інфармацыйнай сістэмы пад патрабаванні інтэграцыі з АС ІФЮА. На працоўным месцы супрацоўніка на кампутар усталёўваецца кліенцкая праграма (распаўсюджваецца бязвыплатна) і падключаецца счытвальнік ID-картак. Супрацоўнік заходзіць у АРМ (кліенцкі модуль інфармацыйнай сістэмы арганізацыі) і ў мэтах запыту дадатковых звестак патрабуе ад грамадзяніна прыкласці ID-картку да счытвальніка і ўвесці PIN-код (PIN-коды выдаюцца разам з картай. PIN 1 для аўтэнтыфікацыі - 6 лічбаў, PIN 2 для выпрацоўкі ЭЛП - 7 лічбаў) для аўтэнтыфікацыі і падпісання запыту (згоды) на атрыманне персанальных дадзеных. Пасля паспяховага ўводу PIN-кода ў АРМ аўтаматычна запоўняцца неабходныя палі звесткамі аб грамадзяніне: інфармацыя, якая змяшчаецца на карце, а таксама інфармацыя з інфармацыйных сістэм (пры пацверджанні правоў на атрыманне дадзенай інфармацыі з дапамогай АС ІФЮА).

Алгарытм 4. Пры наяўнасці ў арганізацыі прамога доступу да інфармацыйных сістэм унутраных спраў, якія змяшчаюць неабходныя звесткі

2
Алгарытм прадуглеждвае, што ў арганізацыі ёсць свая інфармацыйная сістэма, інтэграваная з інфармацыйнай сістэмай унутраных спраў, альбо маецца кліенцкі модуль доступу (АРМ) да інфармацыйнай сістэмы МУС.

На працоўным месцы супрацоўніка на камп’ютары з дапамогай доступу да сістэмы МУС пасля ручнога ўводу ідэнтыфікацыйных даных, нанесеных на ID-карце, выдаецца неабходная інфармацыя для аказання паслугі (ажыццяўлення бізнес-працэсу).

Больш падрабязна аб алгарытмах атрымання звестак з ГІР (ГІС) пры дапамозе ААІС >>