Тэл.: +375 (17) 287 87 06
Факс: +375 (17) 327 21 57
1. Пры арганізацыі работы па выкарыстанні партала рэйтынгавай ацэнкі дзяржаўнымі органамі і арганізацыямі неабходна ўлічваць палажэнні наступных нарматыўных прававых актаў :
2. Меры па забеспячэнні эфектыўнага выкарыстання партала рэйтынгавай ацэнкі ў сістэме дзяржаўнага органа (арганізацыі) уключаюць:
3. Пры вызначэнні ва ўпаўнаважаным дзяржаўным органе (арганізацыі) службовых асоб, адказных за выкарыстанне партала рэйтынгавай ацэнкі, варта ўлічваць мэты яго стварэння, задачы і функцыі.
У сувязі з гэтым, як правіла, такімі адказнымі вызначаюцца службовыя асобы дзяржаўнага органа (арганізацыі), каардынуючыя працу падначаленых арганізацый, адказныя за павышэнне ўзроўню аказання паслуг (ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур), якія забяспечваюць кантроль якасці іх аказання (ажыццяўлення), а таксама службовыя асобы, якія выкарыстоўваюць дадзеныя партала рэйтынгавай ацэнкі пры ацэнцы дзейнасці адпаведных арганізацый і правядзенні ратацыі іх кіруючых кадраў.
Пры гэтым па пытаннях узаемадзеяння адказных службовых асоб з парталам рэйтынгавай ацэнкі службамі, якія забяспечваюць праграмна-тэхнічнае абслугоўванне дзейнасці дзяржаўнага органа (арганізацыі), ажыццяўляецца іх тэхнічная падтрымка.
4. З прэамбулы да Пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 13 лістапада 2019 г. № 765 вынікае, што гэтая пастанова прынятая ў адпаведнасці з абзацам другім падпункта 4.2 пункта 4 Дырэктывы № 2, якія прадугледжваюць даручэнне Кіраўніка дзяржавы ўкараніць сістэму рэйтынгавай ацэнкі грамадзянамі эфектыўнасці дзейнасці арганізацый, якія аказваюць паслугі, якія забяспечваюць жыццядзейнасць насельніцтва, якасці ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур шляхам анкетавання, правядзення апытанняў у глабальнай кампутарнай сетцы Інтэрнэт і іншых мерапрыемстваў з выкарыстаннем інфармацыйных і тэлекамунікацыйных тэхналогій.
У адпаведнасці з Палажэннем № 765 аб'ектамі ацэнкі з'яўляюцца дзяржаўныя органы на партале рэйтынгавай ацэнкі і арганізацыі, якія аказваюць паслугі, якія забяспечваюць жыццядзейнасць насельніцтва, і (або) ажыццяўляюць адміністрацыйныя працэдуры па заявах грамадзян (за выключэннем адміністрацыйных працэдур, якія ажыццяўляюцца па заявах работнікаў або былых работнікаў дзяржаўных органаў і арганізацый), а таксама іншыя суб'екты, якія аказваюць такія паслугі і (або) ажыццяўляюць адміністрацыйныя працэдуры, зарэгістраваныя на партале рэйтынгавай ацэнкі на добраахвотнай аснове.
Пры гэтым Дырэктыва № 2 не ўтрымлівае вызначэння тэрміна "арганізацыі, якія аказваюць паслугі, якія забяспечваюць жыццядзейнасць насельніцтва" і не дае паўнамоцтвы Савету Міністраў Рэспублікі Беларусь на ўсталяванне вычарпальнага пераліку такіх арганізацый.
У сувязі з гэтым вырашэнне пытання аб аднясенні арганізацый да аб'ектаў ацэнкі, якія падлягаюць абавязковай рэгістрацыі на партале рэйтынгавай ацэнкі, ажыццяўляецца дзяржаўнымі органамі (арганізацыямі) самастойна з улікам наступных прадугледжаных актамі заканадаўства крытэрыяў:
5. Рэгістрацыя аб'екта ацэнкі, упаўнаважанага дзяржаўнага органа і арганізацыі на партале рэйтынгавай ацэнкі ажыццяўляецца:
6. Пасля рэгістрацыі на партале рэйтынгавай ацэнкі аб'ектам ацэнкі ўпаўнаважаным дзяржаўным органам і арганізацыяй забяспечваецца ўнясенне звестак у іх асабістыя электронныя кабінеты ў адпаведнасці з главой 3 Інструкцыі № 19.
Пры гэтым аб'ект ацэнкі, упаўнаважаны дзяржаўны орган і арганізацыя становяцца даступнымі для прагляду і ацэнкі грамадзянамі на партале рэйтынгавай ацэнкі толькі пасля ўнясення ў асабісты электронны кабінет звестак аб іх месцы знаходжання і сферы (-ах) жыццядзейнасці, у якой (-іх) яны аказваюць паслугі, ажыццяўляюць адміністрацыйныя працэдуры.
7. Фарміраванне лакальных рэестраў аб'ектаў ацэнкі ажыццяўляецца ўпаўнаважанымі дзяржаўнымі органамі і арганізацыямі. У сувязі з гэтым у арганізацыйна-распарадчых дакументах, накіраваных на рэалізацыю пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 13 лістапада 2019 г. № 765 у сістэме ўпаўнаважанага дзяржаўнага органа (арганізацыі), мэтазгодна прадугледзець неабходнасць паведамлення аб'ектамі ацэнкі дадзенага ўпаўнаважанага органа (арганізацыі) пасля ажыццяўлення рэгістрацыі на партале рэйтынгавай ацэнкі шляхам накіравання інфармацыі па форме згодна з дадаткам да Інструкцыі № 19 .
Сфарміраваныя лакальныя рэестры аб'ектаў ацэнкі зацвярджацца ўпаўнаважанымі дзяржаўнымі органамі і арганізацыямі і накіроўваюцца аператару партала рэйтынгавай ацэнкі.
Аператар партала рэйтынгавай ацэнкі на падставе атрыманых лакальных рэестраў аб'ектаў ацэнкі ажыццяўляе размежаванне ўзроўню доступу ўпаўнаважаных дзяржаўных органаў і арганізацый да інфармацыі на партале рэйтынгавай ацэнкі.
Пасля гэтага ўпаўнаважаным дзяржаўным органам і арганізацыям прадастаўляецца доступ (магчымасць прагляду інфармацыі аб ацэнках і каментарах грамадзян) да тых аб'ектаў ацэнкі, якія ўваходзяць у сфарміраваныя і зацверджаныя імі лакальныя рэестры аб'ектаў ацэнкі .
Такім чынам, сістэмна выбудаваная і якасна праведзеная работа па фарміраванні лакальнага рэестра аб'ектаў ацэнкі, а таксама дакладнае і карэктнае ўнясенне інфармацыі аб'ектамі ацэнкі ў асабістых кабінетах дазволіць упаўнаважаным дзяржаўным органам і арганізацыям праглядаць у асабістым электронным кабінеце інфармацыю аб якасці абслугоўвання насельніцтва і ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур у дачыненні да ўсіх падначаленых (якія ўваходзяць у састаў, сістэму) арганізацый.
Пры гэтым функцыянал партала рэйтынгавай ацэнкі прадугледжвае, што ацэнкі, атрыманыя структурнымі падраздзяленнямі дзяржаўнага органа (арганізацыі), а таксама аб'ектамі ацэнкі, уключанымі ў іх лакальныя рэестры аб'ектаў ацэнкі ўплываюць на пазіцыю рэйтынгу гэтых дзяржаўных органаў (арганізацый).
8. Пунктам 13 Палажэння № 765 ўстаноўлена, што ўпаўнаважаныя дзяржаўныя органы і арганізацыі не менш аднаго разу ў паўгоддзе ажыццяўляць маніторынг і аналіз эфектыўнасці дзейнасці аб'ектаў ацэнкі , уключаных у іх лакальны рэестр аб'ектаў ацэнкі, адсочваюць атрыманыя імі ацэнкі, а таксама змяненне іх пазіцыі ў рэйтынгу аб'ектаў ацэнкі.
Па выніках ажыццяўлення маніторынгу і аналізу эфектыўнасці дзейнасці аб'ектаў ацэнкі накіроўваюцца рэкамендацыі аб прыняцці мер, накіраваных на павышэнне якасці абслугоўвання насельніцтва і (або) ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур.
Пры гэтым упаўнаважаныя дзяржаўныя органы і арганізацыі маюць права запытваць інфармацыю ў аб'ектаў ацэнкі, якія ўваходзяць у іх лакальны рэестр аб'ектаў ацэнкі, аб выкарыстанні партала рэйтынгавай ацэнкі, пазіцыі ў рэйтынгу аб'ектаў ацэнкі, мерах, якія прымаюцца па павышэнню якасці абслугоўвання насельніцтва.
9. У адпаведнасці з Дырэктывай № 2 для эфектыўнага ўкаранення сістэмы рэйтынгавай ацэнкі таксама патрабуецца забяспечваць належны ўлік інфармацыі аб якасці аказваемых паслуг і (або) адміністрацыйных працэдурах , яе выкарыстанне пры ацэнцы дзейнасці адпаведных арганізацый, а таксама пры правядзенні ратацыі іх кіруючых кадраў.
10. Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 13 лістапада 2019 г. № 765 унесены дадатак у Палажэнне аб парадку функцыянавання інтэрнэт-сайтаў дзяржаўных органаў і арганізацый, зацверджанае пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 29 красавіка 2010 г. № 645, у адпаведнасці з якім на галоўнай старонцы інтэрнэт-сайтаў дзяржаўных органаў і арганізацый размяшчаецца інфармацыя аб функцыянаванні партала рэйтынгавай ацэнкі, якая ўключае спасылку на яго (качество-услуг.бел).
У гэтых мэтах распрацаваны банер партала рэйтынгавай ацэнкі и відэаролік аб ім. Дадзеныя інструменты могуць выкарыстоўвацца для папулярызацыі партала рэйтынгавай ацэнкі, інфармавання насельніцтва аб магчымасцях яго выкарыстання і размяшчэння на афіцыйных інтэрнэт-сайтах дзяржаўных органаў і арганізацый, іх акаўнтах у сацыяльных сетках, у месцах абслугоўвання насельніцтва.