Прававое рэгуляванне Парадак рэалізацыі мерапрыемстваў у сферы інфарматызацыі урэгуляваны побач нарматыўных прававых актаў, найважнейшымі з якіх з'яўляюцца: Закон Рэспублікі Беларусь ад 10 лістапада 2008 г. № 455-З "Аб інфармацыі, інфарматызацыі і абароне інфармацыі"; Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 2 снежня 2013 г. № 531 "Аб некаторых пытаннях інфарматызацыі"; Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 22 снежня 2014 г. № 612 "Аб ажыццяўленні дзяржаўных закупак у сферах інфарматызацыі, інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій і тэлекамунікацый"; Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 25 ліпеня 2016 г. № 289 "Аб парадку фарміравання, фінансавання, выканання і ацэнкі эфектыўнасці рэалізацыі дзяржаўных праграм»; пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 26 мая 2009 г. № 673 "Аб некаторых мерах па рэалізацыі Закона Рэспублікі Беларусь"Аб інфармацыі, інфарматызацыі і абароне інфармацыі" і аб прызнанні страціўшымі сілу некаторых пастаноў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь"; пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 22 мая 2015 г. № 431 "Аб парадку функцыянавання адзінай сістэмы дзяржаўнай навуковай і дзяржаўнай навукова-тэхнічнай экспертыз"; пастанова Міністэрства сувязі і інфарматызацыі Рэспублікі Беларусь ад 16 студзеня 2015 г. № 3 "Аб зацвярджэнні Палажэння аб адзіным арганізатары працэдур дзяржаўных закупак у сферах інфарматызацыі, інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій і тэлекамунікацый"; пастанова Міністэрства сувязі і інфарматызацыі Рэспублікі Беларусь ад 13 мая 2016 г. № 5 "Аб пераліку мерапрыемстваў у сферы інфарматызацыі"; пастанова Дзяржаўнага камітэта па навуцы і тэхналогіях Рэспублікі Беларусь і Міністэрства сувязі і інфарматызацыі Рэспублікі Беларусь ад 16 студзеня 2015 г. № 2/4 "Аб устанаўленні тыпавой формы тэхнічнага задання па мерапрыемстве дзяржаўнай, галіновай, рэгіянальнай праграмы інфарматызацыі" пастанова Міністэрства сувязі і інфарматызацыі Рэспублікі Беларусь ад 15 лютага 2017 г. № 3 "Аб умовах уключэння ў дзяржаўныя праграмы мерапрыемстваў у сферы інфарматызацыі". Асноўныя этапы рэалізацыі мерапрыемстваў Асноўнымі этапамі рэалізацыі мерапрыемстваў у сферы інфарматызацыі з'яўляюцца:: ініцыіраванне выканання мерапрыемства - фарміраванне абгрунтавання яго неабходнасці, мэтаў, задач, спосабаў вырашэння ва ўмовах функцыянальнай інфармацыйна-камунікацыйнай інфраструктуры, аналіз наяўнасці айчынных аналагаў і міжнароднага вопыту; унясенне прапановы аб рэалізацыі мерапрыемства адказнаму заказчыку Дзяржаўнай праграмы для разгляду на пасяджэнні адпаведнай міжведамаснай рабочай групы; прававое замацаванне мерапрыемства у дзяржаўнай праграме, падрыхтоўка і прыняцце прававога акта аб унясенні змяненняў і (або) дапаўненняў у праграму; падрыхтоўка тэхнічнага задання па мерапрыемстве; правядзенне ведамаснай і дзяржаўнай навукова-тэхнічных экспертыз тэхнічнага задання па мерапрыемстве; ажыццяўленне дзяржаўнай закупкі па выбары выканаўцы мерапрыемства на падставе станоўчага заключэння дзяржаўнай навукова-тэхнічнай экспертызы ў дачыненні да тэхнічнага задання па мерапрыемстве; заключэнне і выкананне дагавора па мерапрыемстве. Ініцыяванне выканання мерапрыемства На стадыі ініцыявання выканання мерапрыемства варта браць пад увагу, што да мерапрыемстваў у сферы інфарматызацыі адносяцца (за некаторымі выключэннямі, вызначанымі пастановай Мінсувязі ад 13 мая 2016 г. № 5): распрацоўка інфармацыйных сістэм і інфармацыйных рэсурсаў, якія носяць агульнанацыянальны альбо галіновай сістэмаўтваральны характар, рэалізацыя якіх дазваляе стварыць новы тэхналагічны бізнес-працэс і (або) забяспечыць з'яўленне новых ведаў; мерапрыемствы, якія маюць аб'ём фінансавання за ўвесь тэрмін іх рэалізацыі больш за 30 тысяч базавых велічынь, накіраваныя на распрацоўку і ўкараненне ў дзейнасць дзяржаўных органаў і арганізацый інфармацыйных рэсурсаў, сетак, сістэм, іх мадэрнізацыю (унясенне канструктыўных змяненняў у праграмныя і (або) праграмна-тэхнічныя сродкі) і (або) інтэграцыю з іншымі інфармацыйнымі рэсурсамі, сістэмамі і сеткамі; набыццё праграмнага забеспячэння, комплексаў праграмна-тэхнічных сродкаў, правоў на аб'екты інтэлектуальнай уласнасці, тэлекамунікацыйнага і камп'ютэрнага абсталявання, арыенціровачны кошт гадавы патрэбы закупкі якіх складае больш за 30 тысяч базавых велічынь. Уключэнне мерапрыемствы ў праграму Пры падрыхтоўцы прапаноў аб уключэнні мерапрыемстваў у сферы інфарматызацыі ў дзяржаўныя праграмы адным з важных (якія патрабуюць першачарговай прапрацоўкі) пытанняў з'яўляецца вызначэнне крыніц і механізмаўфінансавага забеспячэння мерапрыемстваў, а таксама (пры прыцягненні дзяржаўных сродкаў) – своечасовае кірунак прапаноў аб выдзяленні фінансавання на чарговы фінансавы год. Заяўка на ўключэнне мерапрыемства ў праграму афармляецца ў выглядзе пашпарты мерапрыемства Падрыхтоўка тэхнічнага задання па мерапрыемстве Тэхнічнае заданне фарміруецца ў адпаведнасці з тыпавой формай тэхнічнага задання па мерапрыемстве праграмы інфарматызацыі, зацверджанай пастановай Дзяржаўнага камітэта па навуцы і тэхналогіях Рэспублікі Беларусь і Міністэрства сувязі і інфарматызацыі Рэспублікі Беларусь ад 16 студзеня 2015 г. № 2/4. Пры фарміраванні тэхнічнага задання варта ўлічваць: пашпарт мерапрыемства, запоўнены пры падачы прапановы аб уключэнні мерапрыемства ў Дзяржаўную праграму; патрабаванні, якія змяшчаюцца ў дзяржаўнай праграме, у частцы неабходнасці выключэння дублявання і забеспячэння рацыянальнага расходавання фінансавых сродкаў пры фарміраванні тэхнічных патрабаванняў да мерапрыемстваў іх заказчыкі шляхам абавязкова ўліку імі распрацаваных тэхнічных рашэнняў, якія маюць аналагічнае прызначэнне (рэалізуюць часткова патрабаваны функцыянал), у тым ліку здольных выступіць крыніцай дадзеных для тэхнічных рашэнняў, запланаваных да рэалізацыі ў рамках такіх мерапрыемстваў;пастанова Міністэрства сувязі і інфарматызацыі Рэспублікі Беларусь ад 13 мая 2016 г. № 5 у частцы таго, якія работы адносяцца да мерапрыемстваў у сферы інфарматызацыі; палажэнне аб парадку фарміравання і выкарыстання сродкаў рэспубліканскага фонду універсальнага абслугоўвання сувязі і інфарматызацыі, зацверджанае Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 студзеня 2020 г. № 13, у частцы мэтавых прызначэнняў фонду;; размеркаванне сродкаў па гадах у рамках мерапрыемстваў Дзяржаўнай праграмы. Правядзенне ведамаснай і дзяржаўнай навукова-тэхнічных экспертыз тэхнічнага задання па мерапрыемстве Пры арганізацыі правядзення гэтых працэдур неабходна кіравацца Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 22 снежня 2014 г. № 612 "Аб ажыццяўленні дзяржаўных закупак у сферах інфарматызацыі, інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій і тэлекамунікацый" і пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 22 мая 2015 г. № 431 "Аб парадку функцыянавання адзінай сістэмы дзяржаўнай навуковай і дзяржаўнай навукова-тэхнічнай экспертыз". У рамках дзяржаўнай навукова-тэхнічнай экспертызы тэхнічных заданняў па мерапрыемствах у сферы інфарматызацыі дзяржаўным экспертным саветам ажыццяўляецца аналіз і ацэнка: эканамічнага і (або) сацыяльнага эфекту ад рэалізацыі мерапрыемствы; дастатковасці запланаваных этапаў работ (паслуг), стваранага і набытага праграмнага забеспячэння, тэхнічных сродкаў і (або) комплексаў праграмна-тэхнічных сродкаў для дасягнення мэтаў праграмы інфарматызацыі (падпраграмы); звестак аб меркаваных уладальніках, аператарах, карыстачах праграмна-тэхнічных сродкаў, інфармацыйных рэсурсаў, інфармацыйных сістэм і інфармацыйных сетак; функцыянальных, тэхнічных, тэхналагічных і іншых характарыстык ствараемых і набываюцца праграмнага забеспячэння, тэхнічных сродкаў і (або) комплексаў праграмна-тэхнічных сродкаў, а таксама магчымасці дасягнення зададзеных значэнняў названых характарыстык; адпаведнасці аб'ёмаў выконваемых работ (паслуг), уключаючы работы (паслугі) па тэхнічнай падтрымцы і суправаджэнню праграмна-тэхнічных сродкаў, інфармацыйных рэсурсаў, інфармацыйных сістэм і інфармацыйных сетак, заяўленых аб'ёмах фінансавання; патрабаванняў да кваліфікацыі і вопыту асоб, якія прыцягваюцца для выканання работ( аказання паслуг), да ўзроўню вытворчай, навуковай, канструктарска-тэхналагічнай базы, неабходнай для рэалізацыі мерапрыемства. Правядзенне працэдуры дзяржаўнай закупкі па выбары выканаўцы мерапрыемства Пры арганізацыі правядзення гэтай працэдуры неабходна кіравацца Законам Рэспублікі Беларусь ад 13 ліпеня 2012 г. № 419-З "Аб дзяржаўных закупках тавараў (работ, паслуг)" і Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 22 снежня 2014 г. № 612 "Аб ажыццяўленні дзяржаўных закупак у сферах інфарматызацыі, інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій і тэлекамунікацый".. У адпаведнасці з імі заказчыкамі мерапрыемстваў Дзяржаўнай праграмы ў адпаведнасці з тэхнічнымі заданнямі, якія атрымалі станоўчыя заключэнні дзяржаўнай навукова-тэхнічнай экспертызы, распрацоўваюцца дакументы, якія прадстаўляюцца ўдзельнікам для падрыхтоўкі прапаноў на ўдзел у гэтых працэдурах дзяржаўных закупак. Непасрэдна правядзенне працэдур дзяржаўных закупак па мерапрыемствах Дзяржаўнай праграмы ажыццяўляецца адзіным арганізатарам працэдур дзяржаўных закупак у сферы інфарматызацыі - Міністэрствам сувязі і інфарматызацыі. Заключэнне і выкананне дагавора па мерапрыемстве Пры рэалізацыі мерапрыемстваў, якія прадугледжваюць стварэнне дзяржаўных інфармацыйных сістэм (рэсурсаў), у тым ліку варта выконваць наступныя патрабаванні заканадаўства: інтэграцыя дзяржаўных інфармацыйных рэсурсаў на тэхналагічным узроўні ажыццяўляецца з дапамогай агульнадзяржаўнай аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы (далей – ААІС); арганізацыя ўзаемадзеяння дзяржаўных інфармацыйных сістэм ажыццяўляецца праз ААІС. Прамое ўзаемадзеянне дапускаецца толькі на перыяд вырашэння тэхнічных і арганізацыйных мерапрыемстваў па ажыццяўленню падлучэння дзяржаўных інфармацыйных сістэм да ААІС; на працягу трох месяцаў з даты падпісання акта прыёмкі дзяржаўнай інфармацыйнай сістэмы (рэсурсу) у пастаянную эксплуатацыю ў рэгіструючую арганізацыю (навукова-інжынернае рэспубліканскае ўнітарнае прадпрыемства «Інстытут прыкладных праграмных сістэм») прадстаўляецца заяўка на дзяржаўную рэгістрацыю дадзенай сістэмы (рэсурсу – - рэгламентавана пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 26 мая 2009 г. № 673; прадастаўленне інфармацыйных і (або) электронных паслуг на аснове інфармацыі, якая змяшчаецца ў дзяржаўных інфармацыйных сістэмах (рэсурсах), дапускаецца толькі пасля іх дзяржаўнай рэгістрацыі. пашпарт мерапрыемства Дзяржаўнай праграмы "Лічбавае развіццё Беларусі" на 2021-2025 гады;; склад міжведамаснай рабочай групы па фарміраванні і выкананні Дзяржаўнай праграмы "Лічбавае развіццё Беларусі" на 2021-2025 гады;; форма гадавой справаздачы аб ходзе рэалізацыі Дзяржаўнай праграмы "Лічбавае развіццё Беларусі" на 2021-2025 гады.. PDF